Algemene voorwaarden

1. Algemeen

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Sisu Repair en haar opdrachtgevers.

1.2. Sisu Repair behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden gepubliceerd op de website en, indien relevant, per e-mail aan opdrachtgevers met lopende overeenkomsten bekendgemaakt. Voor nieuwe overeenkomsten gaan de wijzigingen direct in. Lopende overeenkomsten blijven onder de oude voorwaarden van kracht, tenzij de opdrachtgever expliciet akkoord gaat met de gewijzigde voorwaarden. Indien de wijzigingen wezenlijk van invloed zijn op de rechten of verplichtingen van de opdrachtgever, heeft deze het recht om de overeenkomst binnen 30 dagen na kennisgeving kosteloos te ontbinden.

1.3. Sisu Repair zal zich inspannen om de opdrachtgever op de hoogte te houden van de status van de opdracht via e-mail, telefoon of WhatsApp, indien de contactgegevens bekend zijn.

1.4. Sisu Repair behoudt zich het recht voor om opdrachten te weigeren zonder opgave van redenen.

1.5. De opdrachtgever dient enkel de te repareren goederen in te leveren. Accessoires of andere goederen die niet noodzakelijk zijn voor de reparatie worden niet geaccepteerd.

2. Offertes

2.1. Offertes zijn vrijblijvend en hebben een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders vermeld.

2.2. Offertes worden schriftelijk verstrekt. Mondelinge prijsafspraken worden schriftelijk bevestigd, waarbij het schriftelijke bedrag leidend is.

2.3. De prijzen vermeld op de offerte zijn leidend en kunnen afwijken van de tarievenlijst op de website.

2.4. Genoemde reparatietijden zijn indicatief en niet bindend. Overschrijding van de leveringstermijn geeft geen recht op schadevergoeding.

3. Prijzen en Betalingen

3.1. Alle prijzen zijn inclusief BTW en worden uitgedrukt in euro’s.

3.2. Sisu Repair kan om een aanbetaling vragen voordat onderdelen worden besteld. Deze reparaties worden pas gestart na ontvangst van de aanbetaling.

3.3. Betalingen dienen te worden voldaan via bankoverschrijving, betaalverzoek of contant.

3.4. De volledige betaling dient te zijn voldaan voordat de gerepareerde goederen worden overhandigd.

3.5. Indien betaling uitblijft, behoudt Sisu Repair zich het recht voor om het retentierecht toe te passen en/of stallingskosten in rekening te brengen van €10 per week.

3.6. Goederen dienen binnen 14 dagen na melding van gereedheid te worden opgehaald. Bij overschrijding van deze termijn kunnen stallingskosten van €10 per week in rekening worden gebracht. Daarnaast draagt de opdrachtgever vanaf dat moment het risico voor schade, verlies of diefstal van de goederen, aangezien deze na afloop van de termijn niet meer verzekerd zijn onder de inboedelverzekering van Sisu Repair.

3.7 Indien goederen nat en/of vuil worden ingeleverd, behoudt Sisu Repair zich het recht voor om aanvullende reinigingskosten in rekening te brengen, zoals vermeld op de website. Voordat deze kosten worden gemaakt, worden deze met de opdrachtgever besproken. Indien de opdrachtgever niet akkoord gaat, kan deze de overeenkomst annuleren.

3.8. Alle (buiten-)gerechtelijke kosten van welke aard dan ook, die Sisu Repair redelijkerwijs heeft moeten maken als gevolg van niet-nakoming door de opdrachtgever van diens (betalings)verplichtingen, komen volledig ten laste van de opdrachtgever.

4. Aansprakelijkheid

4.1. Sisu Repair is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst.

4.2. De aansprakelijkheid is beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende opdracht.

4.3. Sisu Repair is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals winstderving of gevolgschade.

4.4. Sisu Repair is niet aansprakelijk voor ontwerpfouten van de oorspronkelijke fabrikant of reparaties uitgevoerd door derden.

4.5. Indien Sisu Repair transport regelt, is zij aansprakelijk voor schade tijdens transport, tenzij deze schade buiten haar controle valt. Wel is de aansprakelijkheid van Sisu Repair beperkt. Zie punt 6.4 voor een verdere toelichting.

5. Klachten en Garantie

5.1. Klachten dienen bij voorkeur binnen 14 dagen na overdracht schriftelijk te worden gemeld. Indien een klacht later wordt gemeld, blijft de opdrachtgever gerechtigd om zich te beroepen op de wettelijke rechten, mits de melding binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek plaatsvindt.

5.2. Sisu Repair biedt een garantieperiode van 3 maanden op uitgevoerde reparaties, uitsluitend voor klachten die aantoonbaar verband houden met een tekortkoming in de uitvoering van de reparatie. Uitzonderingen op deze garantieperiode gelden voor lekkages en reparaties aan wetsuits, waarvoor beperkt garantie wordt verstrekt.

5.3. Indien een klacht gegrond wordt bevonden, zal Sisu Repair kosteloos zorgdragen voor herstel.

5.4. Indien Sisu Repair een fout heeft gemaakt, krijgt Sisu Repair de gelegenheid om deze fout binnen een redelijke termijn te herstellen.

5.5. Kleurverschillen en andere geringe afwijkingen die voortvloeien uit een door Sisu Repair uitgevoerde reparatie kunnen zich voordoen. Deze afwijkingen worden beschouwd als van ondergeschikte aard en vormen geen grond voor ontbinding van de overeenkomst of het eisen van schadevergoeding.

6. Verzending en Bezoek

6.1. Het ophalen en inleveren van goederen bij Sisu Repair geschiedt uitsluitend op afspraak.

6.2. Het ophalen van goederen bij Sisu Repair door iemand anders dan de opdrachtgever is enkel mogelijk na overleg tussen de opdrachtgever en Sisu Repair.

6.3. Verzending van goederen geschiedt op risico van de opdrachtgever. Het wordt aangeraden om een transportverzekering af te sluiten.

6.4. Indien Sisu Repair het transport van goederen regelt, is zij verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens transport, tenzij de schade buiten haar controle valt. De aansprakelijkheid van Sisu Repair is in dat geval beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de opdracht. Indien de opdrachtgever niet akkoord gaat met deze beperking, dient de opdrachtgever zelf het transport te regelen en, indien gewenst, een transportverzekering af te sluiten. Door akkoord te gaan met het door Sisu Repair geregelde transport, accepteert de opdrachtgever deze beperking van aansprakelijkheid.

7. Overmacht

7.1. In geval van overmacht is Sisu Repair niet gehouden haar verplichtingen na te komen. De verplichtingen worden opgeschort voor de duur van de overmacht.

7.2. Onder overmacht wordt verstaan iedere van de wil van Sisu Repair onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de overeenkomst verhindert, waaronder maar niet beperkt tot: storingen in telecommunicatie, stakingen, natuurrampen, ziekte, brand of overheidsmaatregelen.

8. Toepasselijk Recht

8.1. Op alle overeenkomsten tussen Sisu Repair en de opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

8.2. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Sisu Repair is gevestigd.

8.3. De Nederlandse tekst van deze algemene voorwaarden prevaleert boven eventuele vertalingen.